עורך דין דיני עבודה – מתי נשכור את שירותיו

דיני העבודה, הם אחד מתחומי המשפט השכיחים ביותר. כמעט כל אדם, בין הוא מעסיק או מועסק, מצא את עצמו לפחות פעם בחיים נידרש אליהם בעניינים שונים. הן בתור תובע ובתור נתבע. מדי יום אפשר למצוא מגוון רחב של סיטואציות המתייחסות לתחום זה, חלקן מגיעות גם לכותלי בית המשפט.

התחום של דיני עבודה הוא מאוד רחב ומגוון. למעשה הוא מתייחס לכל מה שקשור ליחסי עובד מעביד, בכל הקשר, בין אם זה ישירות לתחום המקצועי ובין אם זה בהקשרים של תנאים סוציאליים, שכר, והיבטים אחרים שקשורים ליחסים במקום העבודה בכלל ובפרט בין עובד למעביד.

כיצד מטפלים בתביעות של דיני עבודה

מי שאמון על מקרים אלה מצד העובד או המעביד (מקום העבודה), הוא עורך דין דיני עבודה. הוא מייצג את הצד השוכר את שירותיו, בתהליך קדם משפטי או בבית המשפט. חשוב להדגיש, בדרך נהוג לחשוב שהעובד הוא התובע והמעביד הוא הנתבע. זה לא תמיד כך. יש מצבים בהם העובד הוא הנתבע והמעביד הוא התובע.

בשביל לבנות תיק במקרה של תביעת דיני עבודה, אז צריך לבחון האם יש הפרה על החוק ויש לוודא את כל התיעוד לכך. זה אומר שצריך לגבות עדויות, לאסוף ראיות, להביא עדים מומחים, להציג את הקשר בין המקרה לנסיבות, להוכיח שאכן היתה כוונה לביצוע עבירה וושבאמת היא התבצעה. 

באילו מקרים מתעסקים עורכי דין בדיני עבודה

עורך דיני עבודה מתעסק, כפי שניתן להבין, בכל מה שקשור לתחום של יחסים במקום העבודה. החל מניסוח חוזים והסכמי עבודה, הקפדה על כך שהם יתקיימו כלשונם וכל שינוי יתבצע בהתאם להסכמת שני הצדדים ובהתאם לחוק. כמו כן, הוא יטפל במקרים של הלנת שכר, פגיעה בתנאים סוציאליים, אי עמידה בתנאי חוזה ועוד.

מקומות עבודה רבים נוהגים להעסיק עורכי דין על בסיס קבוע, זאת על מנת להקפיד גם על ביצוע החוקים כלשונם, וכן לאפשר קשר איכותי עם העובדים, בפרט כשהם מאוגדים. תהליכים של משא ומתן פנימיים בין העובדים למעבידים, יתבצעו דרך ובעזרת עורכי דין, שגם יהיו אחראים על ניסוח ההסכם הסופי ביניהם.

כיצד בוחרים עו"ד לדיני עבודה

יש הבדל בין בחירת עורך דין דיני עבודה לצורך ייצוג אדם בודד, קרי עובד, לבין עורך דין שאמור לייצג עסק. ההבדל נובע לא רק מיכולות כלכליות שונות, אלא גם מהעובדה, שייצוג פרט בודד דורש התייחסות אחרת מאשר ייצוג עסק, על כל המכלול שלו. מה עוד, שחלים על העסק כללים אחרים מאלה אשר חלים על פרט בודד.

לכן, כשעובד מחפש עורך דין שייצג אותו, עליו לבחור איש מקצוע מנוסה, שיוכל לייצג אותו בהתאם למקרה איתו הוא מתמודד, בזמינות גבוהה, וכן עורך דין שיש לו ניסיון וידע מקצועי נרחב בתחום.

לקבלת פגישת יעוץ חייג או שלח פרטים:

Comments

comments