raz 15.12.21 רישוי נשקים

מחיקת נקודות תעבורה

בישראל נהוגה כיום, ומזה שנים ארוכות, למעשה, שיטת ניקוד לעבירות תנועה, שמטרתה להתמודד עם עברייני תנועה המבצעים עבירות תנועה בתדירות גבוהה או בחומרה רבה. במקרה של צבירת נקודות וריבוי נקודות מעל המותר, מוסמך משרד הרישוי, ובהתאם לסעיף 52 לפקודת התעבורה, לפסול את רישיונו של נהג בשל כך ולא לאפשר לו לעלות על הכביש. יחד עם זאת, על פי אותה שיטה, ניתן גם למחוק את נקודות החובה לנהגים, ובתנאי שאלה, עמדו בתנאים מסוימים. אנו ממליצים במקרים כאלו לפנות אל משרדינו בנימין אמינוף עורך דין תאונות דרכים בתל אביב.

שיטת חישוב הנקודות

חישוב הנקודות מתבסס על שיטה שנהוגה מזה תקופה ארוכה, שנועדה להרתיע נהגים, מנוסים או חסרי ניסיון על הכביש, מלבצע עבירות תעבורה. 20 נקודות ומטה תהיינה תקפות מיום ביצוע אותה עבירה ולמשך תקופה של שנתיים, בעוד ש-22 נקודות ומעלה תהיינה תקפות למשך 4 שנים ממועד ביצוע העבירה. במקרים בהם צבר הנהג 72 נקודות ויותר, תוטל עליו פסילת רישיון למשך 3 חודשים השווה ל-36 נקודות. הנקודות, כאמור, ניתנות על כל עבירת תנועה, כאשר מספר הנקודות נקבע בהתאם למידת חומרתה.

משרד הרישוי מפרסם טבלה, המרכזת תחתה פירוט של עבירות תנועה והנקודות הניתנות עליה בהתאם לחוק העונשין. למשל, נהיגה ללא רישיון רכב שווה ל-6 נקודות, נהיגה עם רישיון שאיננו בתוקף למעלה מ-12 חודשים שווה ל-8 נקודות. נהיגה בקלות ראש שווה גם היא ל-8 נקודות ואילו נהיגה בשכרות שווה ל-10 נקודות, כמו גם גרימת מוות ברשלנות תוך השימוש ברכב. אפשרות של מחיקת נקודות תעבורה היא ברת ביצוע, אך כל זאת בסיוע של עורך דין המתמחה בכך ולאחר פנייה אל הרשויות הרלוונטיות. 

כיצד והיכן בודקים את מספר הנקודות

כדי לדעת כמה נקודות יש, ניתן להיעזר באחת מהדרכים הבאות: הראשונה היא פנייה מקוונת לאתר האינטרנט של אגף הרישוי, השנייה באמצעות פנייה טלפונית אליו, השלישית בעמדות שירות עצמי והרביעית בהגעה פיזית אל משרדי הרישוי בתיאום מראש כמובן. כך אפשר לקבל מושג נקודתי באשר לכל הנקודות שהצטברו והסיכוי לקבל שלילה בעתיד (בשל ריבוי נקודות). 

מה ניתן לעשות כשהמכון מודיע על שלישה בשל ריבוי נקודות

במקרה של ריבוי נקודות המוביל לכדי שלילת רישיון יכול הנהג לפנות עצמאית לצורך מחיקתן או חלק מהן, אולם מכיוון שמדובר בהליך מורכב, לעיתים, מומלץ ואף רצוי מאד להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בדיני תעבורה. ישנן כמה אפשרויות העומדות בני הנהג: הפחתת הנקודות על ידי המרת אותה עבירה חמורה בכזו שפחות תוך ההוכחה כי הנהג ביצע אותה ולא אחרת, הגעה להסדר טיעון למען "המתקת העונש", המרת הנקודות לאזהרה (תוך התייחסות לוותק הרב של הנהג וגם להיסטוריית הנהיגה שלו) או בקשה לעמוד לדין על אותה עבירת תנועה חמורה שבגינה קיבל את הנקודות. במקרה זו יוכל עורך הדין, המייצג את הנהג לפעול למען ביטול הנקודות בשל אותה עבירה או הפחתה. 

סיוע של עו"ד תעבורה במקרים של ריבוי נקודות ושלילה אפשרית

עורך דין תעבורה, הבקיא בתחום דיני תעבורה, מכיר את כל הסוגיות המשפטיות הרלוונטיות לנושא הנקודות, כמו גם לעניין שלילת רישוי או ריבוי נקודות, שהובילו לכך. זה יכול לקרות כאשר שוטרים, שאמורים להיות מוסמכים לבצע את תפקידם וגם מיומנים בשטח, מזהים את המקרה באופן לא נכון או טועים, וכך גם במצבים בהם הנקודות שהוטלו על הנהג נקבעות באופן שאיננו תואם את החוק. סיוע של עו"ד במקרה של ריבוי נקודות ושלילה אפשרית יכול לעזור בבחינתו של המקרה באופן משפטי כולל בדיקת כל האפשרויות העומדות בפני הנהג כדי למנוע את השלילה במידה ואכן אפשרי ובמקביל מחיקת הנקודות או הפחתן. 

 

לקבלת פגישת יעוץ חייג או שלח פרטים:

Comments

comments