מהו עו"ד לדיני עבודה

עולם עריכת הדין הוא גדול מאוד, ובישראל כמות עורכי הדין ביחס לאוכלוסייה היא מהגבוהות ביותר בכל העולם. אחת התוצאות של ריבוי זה של עורכי דין, היא ההתמחות הספציפית שיש לכך עורך או עורכת דין בתחומם.

כחלק מכך, לדיני העבודה ישנם עורכות ועורכי דין ייעודיים, שמקדישים את כל זמנם המקצועי לכל הקשור בכך. 

מה כוללים תחומי העיסוק של דיני עבודה

עורך דין דיני עבודה יהיה מומחה למגוון נושאים הקשורים בהעסקת עובדים, הן מצד העובד והן מצד המעסיק, הן בזמן ההעסקה והן לאחר סיום ההעסקה.

החל מזכויות במהלך יחסי העבודה, כמו ימי אבל, דמי הבראה ופנסיה, דרך תחומים של הלנת שכר, זכאות לתשלום שעות נוספות או עבודות לילה, ועד עיסוק בנושאים פרטניים או ספציפיים לתקופה, כמו תקופת מגפת הקורונה הנוכחית.

מבחינת שלבי סיום העבודה, עורך הדין לדיני עבודה מתחמה בזכויות בסיום יחסי העבודה, פיצויים, התפטרות על סיבותיה השונות, שימוע ועוד.

סוגיות נוספות שגם הן נופלות תחת התחום, אפילו שהן נושקות לפלילי, הן פגיעות עבודה עקב תאונות או כל סיבה אחרת, וכן ניצול יחסי מרות ועד הטרדות מיניות במקום העבודה.

סוגיות ייחודיות לתקופת הקורונה

שאלות שצצו עקב המצב הבלתי רגיל בו המשק נמצא עכשיו, עוסקות בזכויות של עובדות ועובדים אל מול מעסיקיהם תחת המגבלות של הממשלה.

למשל, האם בידוד נחשב ימי מחלה עבור קבלת דמי מחלה היא שאלה נפוצה, במיוחד לאור התפוצה של תופעת הכניסה לבידוד בישראל (עקב השימוש באיכוני השב"כ). אולם, הבידוד הוא לא הסוגיה היחידה.

למשל, כפייה על נסיעות עסקיות לחו"ל למדינות שיש עליהן אזהרת מסע או שיש חובת בידוד בחזרה ממנה, או קביעה של המעסיק לגבי עבודה מהבית – כפייה לעבוד מהבית מצד אחד, או כפייה על הגעה למשרד או למקום העבודה מצד שני.

על כל אלה ועוד, לעורכי דין לדיני עבודה בעלי ניסיון יש תשובות, ומענה משפטי סדור. זאת למרות האקטואליות של הנושא, והעובדה שמדובר בסיטואציה חסרת תקדים.

האם עובד או עובדת יכולים לוותר על זכויותיהם?

התשובה היא – לא. היות "עובד" על פי חוק הוא מעמד בלתי ניתן לוויתור. המשמעות היא שאין דבר כזה ויתור על זכויות.

כל הזכויות המגיעות לעובדות ועובדים על פי חוק – חלות על כל העובדים, ללא יוצא מן הכלל, בכל זמן ובכל הנסיבות האפשריות. ולכן, גם אם "הסכמתם" לוותר למשל על שכר מינימום או על חופשה שנתית – מדובר במהלך בלתי חוקי. עורך דין דיני עבודה יוכל לעזור לכם למצות את זכויותיכם בכל שלב.

פעמים רבות, עובדים נתקלים בבעיות הקשורות לדיני עבודה – פגיעה בזכויותיהם כעובדים, פגיעה בשכר, שעות עבודה בניגוד לחוק ועוד. 

לקבלת פגישת יעוץ חייג או שלח פרטים:

Comments

comments