'יצחק' 07.04.22 כללי

מדריך תביעות נזקי גוף בתאונות דרכים

בשתי המאות האחרונות הפכו כלי הרכב לכלי התחבורה הפופולרים ביותר בעולם, הם משמשים רבים מאיתנו בין אם יציאה לסידורים ועד לקחת את הכלב אל גינת הכלבים. שכיחות הגדולה שבשימוש כלי רכב, בייצור שלהם ואפילו בפיתוחים חדשים ושונים. אבל לצד כל אלו היא גם מעלה את הסיכוי שלנו להיפגע מתאונת דרכים. 

 לא מעט סטטיסטיקות מראות כי מעל למיליון בני אדם יהרגו מתאונת דרכים ברחבי העולם, אל מספר זה מתווספים בין לעשרים לשלושים מיליון פצועים בשל תאונת דרכים מידי שנה. אחת הדרכים להילחם בתופעה המדאיגה הזו ולדאוג לחיי הנפצעים הרבים, התוותה ממשלת ישראל עוד באמצע שנות השבעים המוקדמות את "חוק פיצויים לנפגעי תאונת דרכים", שבין היתר מאפשר לבצע תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים שונות. 

מה החוק בישראל אומר?

החוק הישראלי מכיר בהבדלים השונים, בין זהותם של הנפגעים על פי חוקי ביטוח לאומי, בין זהות הרכבים השונים ומקום הימצאם(רשות פלסטינית ישראל וכו) וכמובן בנוגע להטלת האחריות, בין אם על הנהג ובעלי הרכב ובמידת הצורך וגם במידת הצורך מגדירה ומבררת את אחריותו של הנפגע. 

החוק מזהה ומברר גם בנוגע לתאונות רבות משתתפים, בין אם ברכב דו גלגלי או תל אופנועי ויתרה מכך במסגרת הליך הפיצויים לנפגעים, אמורים להיות פטורים ממס ולאחר ניכוי מס ושל הפיצויים לא יעלה ניכוי המס עד ל25%. עם זאת במקרים שונים של תביעת נזקי גוף בתאונת דרכים, ניתן להגיש אותם ללא חוות דעת רפואית. 

מהי תביעת נזקי גוף ללא חוות דעת רפואית – מתי כן ומתי לא?

על מנת להקל על הנפגעים הרבים בתאונות דרכים וגם מתוך התחשבות במערכת המשפט, ניתן להגיש תביעות נזקי גוף בתאונת דרכים דרך בתי משפטי לתביעות קטנות. תביעות אלו ניתנות להגשה ללא כל חוות דעת רפואית, הן מומלצות בעיקר כאשר התובע אינו מבקש הכרה באחוזי נכות וכי אין כל צורך להוכחה של חוות דעת רפואית לפגיעה. 

מה קורה במקרה של תאונת דרכים שהיא תאונת עבודה

החוק קובע כי תאונת עבודה כוללת בתוכה תאונות תוך כדי עבודה, נסיעה אל מקום העובדה, שליחות ממנה או כל תאונה שאירעה לעובד תוך כדי שהוא עוסק במשלוח ידו או תחת הגדרת עבודתו. עם זאת כאשר אדם ייפגע מתאונת דרכים בדרך אל העבודה או בחזרה ממנה, היא לא תחשב לתאונת עבודה במידה וסטה מהדרך אל העבודה. 

איך עורך דין תאונת עבודה יכול לעזור כאן?

כל הליך בירוקרטי זקוק לשירותי עורך דין לתביעות נזקי גוף מקצועי ואמין, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בתביעות נזקי גוף בתאונת דרכים, שלא פעם תלויות בכמה גורמים שונים כמו בתי משפט, חברות ביטוח ולעיתים גם מעסיקים. על כן השימוש בעורך דין במקרים שכאלו, יכול לעזור לנו לעשות סדר לא רק במסמכים אלא גם בהליכים מול הרשויות ובמיצוי הזכויות. 

לקבלת פגישת יעוץ חייג או שלח פרטים:

Comments

comments