דיני הגירה – מה זה?

דיני הגירה הם דינים מורכבים מאוד. דינים אלו נועדו להסדיר את נושא האזרחות והתושבות של אזרחים זרים ממדינות אחרות בישראל. דינים אלו נוגעים להסדרת המעמד של מי שמעוניין בכך בישראל. הסדרת מעמד היא הליך מורכב מאוד ולא פשוט מבחינה משפטית וחשוב לדעת זאת.

תחום ההגירה הוא תחום מורכב מאוד מבחינה משפטית. מבחינה משפטית מי שלא נולד בישראל ואין לו זיקת משפחתית יהודית מכוח חוק השבות לא רשאי לגור כתושב בארץ אלא עם יש לו אישור מיוחד לכך. אישור מיוחד ניתן לקבל משר הפנים או מרשות ההגירה או בצו של בית משפט.

דיני הגירה – ורשות ההגירה

דיני ההגירה כוללים התדיינות מתמדת מול רשות ההגירה. רשות ההגירה במשרד הפנים היא האחראית מבחינה חוקית על פניות של מהגרים שרוצים לעבוד או לקבל אזרחות או מעמד תושב בישראל. רשות זו לא נוטה בקלות לאשר בקשות ורוב מבקשי המקלט או מעמד התושב בישראל נדחים.

כאשר אנחנו רוצים לקבל אשרת עבודה בישראל אנחנו חייבים לקבל אישור לכך מרשות ההגירה. אם רשות ההגירה מסרבת ודוחה את הבקשה שלנו אנחנו רשאים להגיש ערעור על כך לבית המשפט. לרוב בית המשפט לא משנה את ההחלטות של רשות ההגירה.

דיני הגירה – והסדרת מעמד בישראל

דיני הגירה נועדו להסדיר את מעמדם של תושבים זרים בישראל. הסדרת מעמד של תושב זר בישראל יכול להיות הליך מורכב מאוד. הליך זה נועד להעניק מתן תוקף חוקי להימצאות של נתין זר בארץ לתקופה של יותר משלושה חודשים.

נתין זר שרוצה לחיות בארץ ולהעביר לישראל את מרכז חייו חייב לקבל אישור לכך מרשות ההגירה. ניתן לקבל אישור לפי נישואים לאזרח ישראלי, לפי בקשת מקלט מדיני או מקלט פליטות או לפי חוק השבות. לרוב רשות ההגירה לא מאשרת סיבות אחרות שבגללן אנשים רוצים לחיות בארץ למעט לימודים גבוהים במוסדות להשכלה גבוה.

דיני הגירה – ועורך דין מומחה להגירה

דיני הגירה הם תחום המומחיות של עורך דין מומחה להגירה. בדיוק כמו שבמקרה של גירושין במשפחה נשכור עורך דין מומחה לדיני משפחה כך אנחנו חייבים לשכור עורך דין מומחה להגירה במקרה שיש לנו תיק הגירה פתוח בארץ.

בסופו של דבר לא קל למי שהוא לא יהודי להגר ולחיות בישראל. ישראל מקבלת בחום רב יהודים או אנשים שיש להם יהדות באילן הייחוסים שלהם אבל היא נוטה לא לקבל אנשים ממדינות אחרות שאין להם קשר משפחתי לאזרחים. משום כך, קשה מאוד להסדיר את המעמד של תושבים זרים בישראל.

לרוב תושבים זרים בישראל שהמעמד שלהם לא מוסדר מגורשים מהארץ. עובדים זרים למשל בתחום הסיעוד זקוקים לאשרות עבודה מיוחדות וכאשר הן מסתיימות השהות שלהן בישראל כבר לא חוקית והם חייבים לעזוב או להיות מגורשים.

לקבלת פגישת יעוץ חייג או שלח פרטים:

Comments

comments